Trochę historii, biologii, plastyki i... relaksu przy karcianych grach - zapraszam na kilka interesujących pozycji dla dzieci!
Akademia Mądrego Dziecka. Pierwsze Origami. Wydawnictwo Egmont.
Jest to seria świetnych książeczek, które pozwalają przenieść się młodemu czytelnikowi w świat wierszy słuchając przygód bohaterów, a także, a nawet przede wszystkim, dzięki składaniu papieru pozwalają na wyjątkowo ciekawą zabawę. Origami, czyli sztuka składania papieru, rozwija funkcję motoryki u dziecka, kształtuje koordynacje wzrokowo- ruchową oraz pomaga w skupianiu się. Muszę też dodać, że wyjątkowo ćwiczona jest cierpliwość dziecka ;-) Każda książeczka zawiera 4 szablony: jeden z nadrukowanymi liniami do składania, a trzy z nich bez linii, które dziecko może dodatkowo pomalować. Instrukcja składania jest prosta i zrozumiała dla dziecka, w skupieniu radzą sobie samodzielnie 7-letnie dzieci, nieco młodsze z niewielką pomocą rodziców.
Polska na tropie historii. Wydawnictwo Kapitan Nauka.
Ta propozycja to wyjątkowo ciekawa lekcja historii dla najmłodszych. Na 12 bogato ilustrowanych, panoramicznych ilustracjach, przedstawione jest codzienne życie mieszkańców Polski w różnych epokach historycznych, począwszy od Piastów, a skończywszy na początkach XX wieku. Czytając czy też przeglądając tę książkę dziecko angażuje zmysł wzroku i słuchu, dzięki czemu liczne informacje przyswajane są bez najmniejszych problemów, lekko i przyjemnie. Zabawa obserwacyjna pomaga z kolei ćwiczyć spostrzegawczość i koncentrację. Mój 6-letni syn uwielbia tę książeczkę i bardzo często razem po nią sięgamy ;-)
Wielka Księga Cipek. Wydawnictwo Czarna Owca.
Wielka Księga Siusiaków. Wydawnictwo Czarna Owca.
Szczerze mówiąc, nieco obawiałam się tych pozycji. Bałam się, że okażą się zbyt dosadne czy nawet brutalne. Na szczęście nic takiego nie miało miejsca. Książki napisane są w ciekawy i interesujący sposób, można wynieść z nich sporo informacji, mnóstwo w nich odpowiedzi na poważne i zabawne pytania. Powstały one w odpowiedzi na pustkę edukacyjną i nieprzygotowanie nauczycieli do rozmów o wychowaniu seksualnym. Nauczyciele omijają zagadnienia trudne czy wstydliwe, a uczniowie cieszą się, że nie będą musieli nudzić się na bezsensownej lekcji. W tych pozycjach natomiast nie ma tematów tabu i o wszystkim mówi się bez ogródek i bez owijania w bawełnę!
Kajko i Kokosz. Szkoła latania. Gra karciana. Wydawnictwo Egmont.
Łap za słówka! Gra karciana. Wydawnictwo Egmont.
Są to dwie kolejne gry z serii Gra Do Plecaka. Zamknięte w małych, poręcznych pudełkach bez problemu zmieszczą się w walizce czy też plecaku, towarzysząc nam podczas wszelkich podróży.
Gra karciana „Kajko i Kokosz – Szkoła latania” nawiązuje do popularnej serii komiksowej stworzonej przez Janusza Christę. Przygody dwóch słowiańskich wojów w wersji karcianej dostarczają wiele frajdy nie tylko fanom komiksu. Gra ma dwa warianty zasad, dzięki czemu świetnie sprawdza się zarówno w gronie 7-latków, jak i starszych graczy. By pokonać rywali, wystarczy wykorzystać siłę swoich postaci. Wygra gracz, który na koniec gry będzie mieć najmniej punktów karnych. Gra przeznaczona dla graczy powyżej 7. roku życia, pozwala na doskonałą zabawę w gronie od 2. do 6 osób. Pudełko zawiera 55 kart postaci, 7 kafelków przedmiotów i 2 żetony maści latania.
Gra „Łap za słówka” to z kolei karciana wersja wesołej gry słownej pod tym samym tytułem. Ta gra świetnie sprawdza się zarówno podczas imprez ze znajomymi, jak i na wyjazdach integracyjnych czy spotkaniach rodzinnych. Poza tym, że dostarcza mnóstwa dobrej zabawy i śmiechu, to pomaga rozwijać kreatywne myślenie i wzbogaca słownictwo. Gra dedykowana jest osobom powyżej 8-roku życia, rozgrywka odpowiednia jest w gronie 3-8 osób.
Są to dwie kolejne gry z serii Gra Do Plecaka. Zamknięte w małych, poręcznych pudełkach bez problemu zmieszczą się w walizce czy też plecaku, towarzysząc nam podczas wszelkich podróży.
Gra karciana „Kajko i Kokosz – Szkoła latania” nawiązuje do popularnej serii komiksowej stworzonej przez Janusza Christę. Przygody dwóch słowiańskich wojów w wersji karcianej dostarczają wiele frajdy nie tylko fanom komiksu. Gra ma dwa warianty zasad, dzięki czemu świetnie sprawdza się zarówno w gronie 7-latków, jak i starszych graczy. By pokonać rywali, wystarczy wykorzystać siłę swoich postaci. Wygra gracz, który na koniec gry będzie mieć najmniej punktów karnych. Gra przeznaczona dla graczy powyżej 7. roku życia, pozwala na doskonałą zabawę w gronie od 2. do 6 osób. Pudełko zawiera 55 kart postaci, 7 kafelków przedmiotów i 2 żetony maści latania.
Gra „Łap za słówka” to z kolei karciana wersja wesołej gry słownej pod tym samym tytułem. Ta gra świetnie sprawdza się zarówno podczas imprez ze znajomymi, jak i na wyjazdach integracyjnych czy spotkaniach rodzinnych. Poza tym, że dostarcza mnóstwa dobrej zabawy i śmiechu, to pomaga rozwijać kreatywne myślenie i wzbogaca słownictwo. Gra dedykowana jest osobom powyżej 8-roku życia, rozgrywka odpowiednia jest w gronie 3-8 osób.
Mamy książki od Egmont oraz gry. Natomiast te propozycje od Czarnej Owcy...cóż.Temat tabu czy nie, nie chciałabym takich książek w naszej bibliotece. To samo jeśli chodzi o książki o gilach, smarkach, kupach itp.to jestem na nie. Nie ma w nich w mojej opinii nic fascynującego, choć pewnie w pewnym stopniu mają edukować.
OdpowiedzUsuńAkademia małego dziecka to u nas małego jest hit. Dzieci uwielbiają wszystko tej serii ;) Natalia
OdpowiedzUsuńKsiążeczki Wielka Księga Cipek. oraz Wielka Księga Siusiaków, wydają się być bardzo interesujące. Przedstawiają fajne i interesujące ciekawostki. Mój synek który za kilka miesięcy kończy 5 lat, zaczął się interesować tym jak wyglądają dziewczynki i chłopaki. Dlatego takie książki mogłyby mi ułatwić trudne odpowiedzi na jego czasem nietypowe i krępujące pytania;-p
OdpowiedzUsuń